søndag 20. april 2008

E-læring

Gjennom kurset 23 ting om 2 null har jeg først og fremst erfart at det (nesten) ikke finns grenser for hva man kan lære på de elektroniske læringsplattformene.
Ved å navigere frem og tilbake til ulike nettsteder åpner det seg en hel ny verden (for meg) av kunnskaper og nye kontakter.
Å prøve og feile får en helt ny betydning her fordi, du (nesten) ikke får gjort noe du ikke kan redigere.
Jeg synes det var litt uvant til å begynne med, men her kommer uttrykket learning by doing virkelig til sin rett.
Det har vært moro (og litt slitsomt) å bli introdusert for nye e-ting til bloggen, men spesielt har det vært nyttig å se relasjonen disse "tingene" har til hverandre.
Mye har også relevans til bibliotekverden, men slett ikke alt.
Men at jeg skulle kunne lære meg kinesisk (noen få ord) på nettet, det hadde jeg ikke trodd.
http://chinesepod.com/lessons/fruit-salad
Det som er fint med e-læring er at man kan holde på med det nårsomhelst og hvorsomhelst.
Og selv om man ikke fysisk er til stede (kan jo bruke webkamera) så skjer jo en interaksjon.
Noen favoritter har jeg nok også fått gjennom kurset.
Mer om dette imorgen (redigering).

Ingen kommentarer: