søndag 20. april 2008

Mashups

En mashup er en nettside eller webapplikasjon som kombinerer innhold fra to eller flere kilder til en ny tjeneste.
Synes eksemplet " Find a Library in Alberta" er et godt eksempel på en brukbar Mashups. Prøvde å finne biblioteker i Norge, feks. biblioteket i Moss og fikk opp et veldig detaljert kart over regionen. Kombinerer Google maps med telefonkatalogen.
Også FlikrStorm under Mashup Awards var en interessant mix av bilder, en collage. Jeg forandret søket til Norge og fikk opp de flotte turistbilder av Norge!
(håper å kunne legge det ut på bloggen min)
Også Mapdangito (kart og værmelding på hjemstedet mitt Moss) var overraskende morsom. Jeg la den til på min Facebook-profil slik at vennene mine til enhver tid kan følge med på været i Moss.

Ingen kommentarer: